Go to :

Close navigation

Brotkrümelnavigation:

Main content:

CNL für den Unterricht

Liisi Pajula
Tartu Ülikool, Eesti

Emanuele Bardone
Tartu Ülikool, Eesti

Võimalike tulevike kaalumine

Tänapäevased utoopiad ja düstoopiad

„Meie aja suurima sotsiotehnilise kujutluse" – kestlikkuse - realiseerimine (Beck et al. 2021, 143) sõltub praegusest radikaalselt erineva tuleviku kujutlemisest ja loomisest. Selle saavutamiseks tuleb kõigepealt "tulevik" avada: praegu vältimatutena esitatud võimalusi, mille realiseerimine on "vaid aja küsimus", tuleb problematiseerida ja kriitiliselt vaadelda. Seejärel on oluline kujutlusvõimeline töö, mis aitab luua alternatiivseid nägemusi sellest, mis on võimalik. Siinkohal võib utoopiliste või düstoopiliste narratiivide kasutamine suunata õpilasi praegust olukorda kriitiliselt uurima ja aidata neil kujutleda alternatiivseid (eba)soovitavaid tulevikke.

#Tulevikekirjaoskus #kujutlusvõime #utoopiad #düstoopiad

hier geht es zum vollständigen Lernszenarium »


Partner logos:

Back to top