Feld-Knapp Ilona
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest
Perge Gabriella
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest
A természet felfedezése
A természet felfedezése a tudományos kutatás és az egyéni kíváncsiság találkozásában. Johanna Walser, Die Entdeckung
Ez a tanulási forgatókönyv (szcenárió) a természet diákok általi felfedezéséről szól Johanna Walser (1991) elbeszélése alapján. A természet felfedezése hagyományosan a tudósok és kutatók feladata és egyben nagy kihívás is számukra. A felfedezés történhet egy nem tudatos folyamatban, amelyet az egyéni emberi kíváncsiság ösztönöz. Ilyen helyzetben a felfedezés a véletlennek köszönhető. A tudósok azonban tudatosan foglalkoznak kutatási tárgyaikkal, és professzionális erőfeszítéseket tesznek valami új felfedezése érdekében. A tudomány gyakorlása magas szintű professzionalizmust, nagy tudást és sokrétű kompetenciát igényel a kutatóktól, melyeket szisztematikusan és következetesen felhasználnak a természet jobb megismerésének érdekében. A naiv egyéni kísérletek eredményeit azonban nem szabad alábecsülni az elismert tudósoknak további munkájuk során, hanem lehetőség szerint impulzusként kell azokat felhasználniuk.
#Felfedezés #professzionalitás #természet #kíváncsiság